Toyota Supra
0

Яким був би відмінний спортивний автомобіль без відповідного двигуна? Відповідь на це питання однозначна, як блискуча поверхня абсолютно нового поршня. Toyota Supra завдячує легенді через  вдосконалені двигуни.

NewsCar пропонує ознайомитись із п’ятьма цікавими моторами, які потрапили під капот різних поколінь японського купе.

E-4М

З самого початку Toyota Supra була нерозривно пов’язана з рядними, 6-циліндровими двигунами та престижною сім’єю двигунів під знаком літери М. Toyota з середини 1960-х років виготовляє двигуни з такими характеристиками: 2-літровий і 152-сильний 3-літровий агрегат, що потрапив під капот легендарної Toyota 2000 GT. Останнє авто вважається першим японським суперкаром. Двигуни з цієї родини відрізнялися приємною, плавною динамікою, а рішення, що використовувалися в них, зробили їх одними з найбільш вдосконалених автівок, доступних на ринку на той час.

Supra першого покоління, яка тоді називалася Celica Supra або Celica XX, отримала кілька двигунів М. Один з них – 2,6-літровий агрегат 4M-E – перший двигун Toyota з впорскуванням палива, який ставили на автомобілі японського виробника, також спрямований на зовнішні ринки. Мотор 4M-E отримав один розподільний вал в головці та два клапани на циліндр. Він виробляв близько 112 к.с. і 184 Нм крутного моменту. Окрім Supra, цей двигун також потрапив, серед інших до моделей Crown та Mark II.

5M-GE

Наступним кроком в еволюції Toyota Supra та двигунів із сімейства M став агрегат 5M-GE, який дебютував у 1981 році. Двигун був першим творінням Toyota з гідравлічними клапанами, він також мав два розподільних вали в алюмінієвій головці, приводився в рух паском і електронно керованим впорскуванням палива, що пришвидшувало реакцію двигуна на додавання газу. Без натяку на перебільшення її можна назвати новаторською одиницею.

6-циліндровий двигун 5M-GE отримав популярність завдяки Supra другого покоління, а також седану Toyota Cressida. Його потужність становила 2,8 літра, потужність сягала 180 к.с., а крутний момент досягав 230 Нм. Цікаво, що агрегат також використовувався для приводу гоночних катерів.

7M-GTE

Toyota розробила сімейство двигунів M і в третьому поколінні Supra, де розмістили 3-літрові двигуни 7M-GE і 7M-GTE. Звичайно, двигун з наддувом GTE мав більше потужності.

У 7M-GTE був чавунний блок та чавунна головка. Він містив два розподільних вали, і на кожному з шести циліндрів було чотири клапани, розміщені під кутом 50 градусів. Агрегат з турбонаддувом був обладнаний турбокомпресором CT26, який виробляв приблизно 0,34 бар підзарядки. Як результат, заводська потужність двигуна сягала 235 к.с., а крутний момент становив близько 350 Нм. Такі дані зробили цей двигун з найкращими показниками в асортименті Toyota.

Двигун 7M-GTE мав значний потенціал налаштувань. Його навіть використовувала Toyota, створюючи гоночний Supra Turbo A. Мотор також вмістили під капот Toyota Soarer.

2JZ-GTE

Двигуни 7M-GE і 7M-GTE були останніми в історії сімейства М. Але Toyota не відмовилася від виробництва солідних 6-циліндрових агрегатів. Її прямим наступником стала серія JZ. Першими двигунами з цієї лінійки були 2,5-літрові 1JZ двигуни, також, у версії 1JZ-GE, з турбонаддувом 1JZ-GTE і, навіть, оснащені прямим впорскуванням палива – 1JZ-FSE. Турбозаряджений 280 сильний 1JZ-GTE можна було знайти в Supra третього покоління останніх років виробництва.

На сьогодні найвідомішим представником родини JZ був 2JZ-GTE. Це самий впізнаваний двигун, який потрапив під капот Toyota Supra, а також один з найвідоміших моторів у світі. Агрегат дебютував у 1991 році і був піковим досягненням Toyota в галузі 6-циліндрових лінійних двигунів, заснованих на рішеннях, що застосовувалися в попередніх двигунах цього типу. Двигун базувався на чавунному блоці та оснащений алюмінієвою головкою. Він містив два розподільних вали та чотири клапани на циліндр. 2JZ був більший, ніж у попередника. Його місткість збільшилася до трьох літрів, а хід поршня дорівнював діаметру циліндра. 2JZ-GTE потрапив не тільки під капот Toyota Supry A80, але і в модель Aristo. Насправді, саме в останньому авто, він з’явився вперше.

2JZ-GTE був надзвичайно передовим двигуном для свого часу. Він трохи відрізнявся від 2JZ-GE  і вніс цікаві нововведення. Він отримав поршні з поглибленими днищами, додатково охолодженими масляним напиленням, а також вдосконаленими колекторами, розподільними валами і клапанами. Можливості двигуна були додатково збільшені за рахунок дозарядки на двох послідовних турбонаддувах. В результаті серійний агрегат у найпотужніших версіях виробив 325 к.с., а крутний момент перевищив 440 Нм.

Однак, мабуть, найбільшою популярністю для двигуна 2JZ було те, що пізніше тюнери робили з ним. Надзвичайно міцна конструкція мотору робить його дуже хорошим у “прокачуванні”. Рівень 800 кінських сил не потребує далекосяжних модифікацій, а досягнення чотиризначних результатів також не є великою проблемою. Як результат, 2JZ ставили під капот багатьох дрейфуючих машин і тих, хто ганяв по прямій лінії. Навіть, сьогодні, його часто використовують у світі автоспорту та тюнінгу. Популярність ще більше збільшила серія фільмів “Швидкі та люті”. 2JZ – це двигун, який перейшов у автомобільну поп-культуру.

B58

Останній концепт Toyota GR Supra отримав 6-циліндровий і 3-літровий двигун. Це агрегат B58 з турбонаддувом, розроблений BMW. У цьому випадку працюють не дві турбіни, а одна, з системою twin-scroll. Блок двигуна нової Supra виконаний з легкого алюмінію. Так само, як і легендарний 2JZ, мотор має закриту конструкцію, що робить його більш міцним.

Двигун B58 дебютував у 2015 році, тому це набагато новіша розробка, ніж 2JZ-GTE, створений на початку 90-х. Мотор B58 багато в чому схожий з легендарним двигуном Toyota, але й пропонує безліч рішень, характерних для сучасності. Агрегат обладнаний прямим вприскуванням палива, інтеркулером з рідким охолодженням і розташований над двигуном. Мотор також має більший хід поршня і має ковані шатуни, що ще більше збільшує його опір навантаженням. У 2017 році мотор був у списку 10 найкращих двигунів в світі.

Для нової Toyota GR Supra двигун виробляє 340 к.с. і 500 Нм крутного моменту. Чи виявиться Supra з цим агрегатом автомобілем, доступним для тюнінгу? Про це ми дізнаємось найближчим часом, адже тюнери вже почали перевіряти можливості двигуна B58.

 

Наш канал в Telegram та сторінки на Facebook, Instagram та Twitter - це зручний спосіб відстежувати нові матеріали на сайті. З картинками, розширеними описами і без реклами.

9.2

ТОП безпечних та небезпечних авто: результати краш-тестів

В минуле

Також буде цікаво