Справедливе розмитнення
0

Про розмитнення автомобілів в Україні не говорить хіба що лінивий. NewsCar вирішив розібратись із ситуацією. Вийшло дещо емоційно. В подальших матеріалах спробуємо розібратися в деталях. Нижче, пропонуємо нагадати загальні постулати, якими оперують при обговореннях проблеми з розмитенням.

“Євробляхи” – будь-ласка, не приплітайте поголовно машини із-за кордону, що загнані на “верблюдів”, до проблеми надзвичайно грабіжницьких сум за розмитнення, що є у нашій державі. Поняття “євробляхи” за останні роки отожнили: металобрухт з Європи, аварії, мажори, горе-бізнесмени… А, якщо це, просто, бажання покращити якість власного життя, внести хоча б якийсь комфорт? Узаконити? Легко. Обов’язково. Проте, без крайнощів, без +200% від вартості.

Без різниці – ви вже купили автомобіль у Польші, Литві, Німеччині, чи плануєте це зробити – СПРАВЕДЛИВОГО РОЗМИТНЕННЯ потребують всі. Розмитнювати треба! Наповнювати бюджет треба!

Прикро, що на форумах, у коментарях під статтями, тисячі людей обурюються “я розмитнив за 6000, а вони хочуть за 500 – не справедливо…” – чи, щось такого плану. Лююююди – ви, ж, будете ще купувати якісь автівки, і вони вже будуть більш доступними. А, як бути з тими, хто ледь назбиравши, скажімо, на Fiat Doblo 1,3 дизель ціною 1600 доларів у Німеччині – має оплатити розмитнення і різні побори в сумі більш ніж 2500у.о.? Це ж грабіж і дикість!

Ситуація критична, і всім відома. Варіацій вирішення безліч. Юристи, економісти, громадські діячі та державники “неспешно”, наче, розробляють законопроекти, яких у Раді біля 40.

За найскромнішими підрахунками, на українських дорогах залишається приблизно 300 тисяч нерозмитнених авто і всім їм після 22 серпня загрожували штрафи до 170 тисяч гривень та конфіскація. Проте, Рада вкотре відтермінувала стягнення. Такими заголовками були заповнені сайти, шпальти газет, журналів та ефіри телеканалів. Яке відтермінуваня….? Прийміть вже, врешті-решт справедливий закон. Який? 450 депутатів, кабінет міністрів, департаменти, відомства, інспекції, управління – вас тисячі-тисяч людей, що живуть за рахунок податків українців. Відпрацьовуйте нашу довіру – робіть щось.

Далі, пішло поголовне цитування мініста “…як у Грузії – 1-3 долара за кубик”. Ви знущаєтесь? У якій країні живе міністр? Прийміть до уваги – середню заробітнью платню. Тоді, на той самий Doblo доведеться “економити” кілька років.

Приклад: власник Volkswagen 2004 року Станіслав Шевченко купив авто у Литві ще три роки тому. І відтоді їздить на єврономерах у режимі транзиту. Він пояснює це тим, що розмитнювати авто не вигідно. Станіслав купував авто приблизно за 1500 євро, а от за розмитнення доведеться викласти аж 4400 євро.

Митники зауважили, що в Україні більшість нерозмитнених автівок віком до 15 років та об’ємом двигуна до двох літрів (відгадайте – у самих митників автівки молодше чи старше 15 років?). Щоб остаточно закрити питання щодо їх розмитнення, у Міністерстві інфраструктури пропонують встановити єдиний платіж для всіх. Наразі обговорюють суму розміром у 500 євро. Однак, стосуватися це буде лише авто ввезених до 2019 року.

З якого дива? Тут знайдуться синоніми, епітети, розумні, пафосні слова, посилання на що завгодно….. Які в біса обмеження? Який 2019 рік?

“Якщо ми застосуємо єдину ставку, наприклад, 300 чи 500 євро фіксовано на один автомобіль, то це дасть можливість розв’язати 80% всіх проблем” – наголосив заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк.

“Акцизи на авто мають бути скасовані. Але для цього у нас ще має бути внутрішня дискусія всередині фракції й з Мінфіном”, – наголосив нардеп від “Слуги народу” Мар’ян Заблоцький.

Так робіть щось. Рухайтесь! Дискусуйте! Це ж не Великий адронний колайдер розробити.

Відповідний закон у Раді обіцяють ухвалити до кінця року (сподіваємось, що скоріше). Після чого, власників нерозмитнених автівок може чекати ще один пільговий період, що фактично триватиме до наступного літа.

Що ж очікує автовласників, які завезли авто вже у 2019 році та планують завозити у майбутньому? Нині акциз розраховується за формулою: акцизний збір множимо на об’єм двигуна і на вік автомобіля.

У випадку з автівкою Станіслава – розмитнення могло б коштувати йому дешевше у п’ять разів – близько 700 євро. Однак, обов’язковим може стати техогляд усіх ввезених авто. Тема техогляду та страховок теж педалюється, кому як завгодно. Робіть все як треба – це зменшить аварійність та збереже здоров’я та життя людей.

rozmitnennja1

У парламентському комітеті розглядають пропозицію виключити з розрахунків коефіцієнт віку. Саме на нього у власників нерозмитнених авто було багато нарікань. Щось схоже, також перепощують різні ЗМІ. А про брокерів, сертифікацію і акциз ви забули? Те, що було до сьогоднішнього дня – узаконений грабіж населення.

Придбання автівки стало небаченою розкішшю. Зрівняйте всі витрати у відповідності з рівнем доходів. Все просто. І не треба “давити на жалість” – грощі з драконівського розмитнення йдуть на дороги і утримання дитячих садочків. З екранів так часто про це говорять, що скоро люд почне в це вірити. Якщо громадянин ледь заробив на автівку, але не має змоги вкласти ще +200% від цієї суми у розмитнення  – на цьому громадянині дороги не побудують…

Залишається вірити, що президент дотримається обіцянок і допоможе владникам скоригувати роботу по введенню СПРАВЕДЛИВОГО РОЗМИТНЕННЯ найближчими днями. Терпіння нам!

Наш канал в Telegram та сторінки на Facebook, Instagram та Twitter - це зручний спосіб відстежувати нові матеріали на сайті. З картинками, розширеними описами і без реклами.

Toyota частково поглинає Subaru

В минуле

Brexit завдасть шкоди автовиробникам на 60 тис. доларів за хвилину

В майбутнє

Також буде цікаво